FAQ
Frågor & svar
Vilka betalningsmetoder erbjuder ni?
Vi erbjuder kortbetalning med VISA och MasterCard. Du kan även välja att betala via faktura, i samband med det görs en kreditupplysning.
Hur lång är er leveranstid?
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Ej uthämtade paket returneras efter fyra veckor och en avgift på 150 SEK tas ut för returfrakt, administration och hantering.
Hur hanterar ni returer?
Hur fungerar återbetalningen om jag ångrar mitt köp?
Vid ånger av köp återbetalas det betalda beloppet så snart som möjligt, senast inom 30 dagar från mottagandet av returen.
Jag har ett företag baserat inom EU, behöver jag fylla i mitt VAT-nummer vid köp?
Ja, kunder inom EU måste ange ett giltigt VAT-nummer vid köp. Om numret är ogiltigt kan ordern annulleras eller svensk moms debiteras i efterhand.
Vilka länder säljer ni till?
Vi erbjuder försäljning av produkter till kunder i följande länder: Sverige, Norge, Danmark och Finland.
Vem kan köpa era produkter?
Vi riktar oss endast till företag inom kliniksektorn och legitimerad vårdpersonal, såsom hudterapeuter, läkare, tandläkare och sjuksköterskor. Du behöver inte vara knuten till ett företag för att kunna göra inköp hos oss i Sverige.
Jag är från ett EU-land. Vilken information behöver jag tillhandahålla?
Kunder inom EU måste uppge ett korrekt VAT-nummer.
Kommer ni att kontrollera min legitimation som vårdpersonal?
Vi kan begära att du presenterar identifikation eller annan form av bevis för din professionella status inom vården. Om du inte kan tillhandahålla sådan dokumentation förbehåller vi oss rätten att avslå beställningen.
Vad händer om mitt VAT-nummer eller organisationsnummer inte kan verifieras?
Om vi inte kan bekräfta det angivna momsregistreringsnumret eller organisationsnumret inom en rimlig tidsram, förbehåller vi oss rätten att avvisa eller annullera din beställning.
Är priserna på er plattform inklusive eller exklusive moms?
Alla priser anges exklusive moms om inte annat anges.
Kan köpvillkoren ändras?
Vi förbehåller oss rätten att uppdatera köpvillkoren när som helst. Det är därför rekommenderat att kunder regelbundet granskar köpvillkoren för eventuella förändringar.
Jag har fler frågor om köpvillkoren, hur kontaktar jag er?
Vänligen använd de kontaktuppgifter som finns tillgängliga på vår webbplats, och du hittar dem även genom att klicka här.